18-19 maja
(Archiwum)

Festiwal NowoBrzmienia 2012

Festiwal NowoBrzmienia to 5. edycja wrocławskiej imprezy promującej alternatywnych artystów tworzących muzykę opartą na elektronice.

Klubi Włodkowica 21 (ul. Włodkowica 21).
Początek koncertów: godz. 20:00

Ceny biletów: 25zł(przedsprzedaż)/ 33zł w dniu imprezy
Bilety można kupić we Wrocławskim Klubie Formaty (ul. Samborska 3-5) oraz w Klubie Włodkowica 21.

Organizatorem imprezy jest Wrocławski Klub FORMATY

Artyści:

ITAL TEK

iTAL tEK jest pseudonimem angielskiego producenta muzyki elektrycznej Alana Myson. Ma on podpisany kontrakt z labelem Mike’a Paradinasa Planet Mu, a jego muzyka sięga od mrocznego, basowego i mocno industrialnego dubstepu do głębokiej, melodyjnej elektroniki. Pochodzi z Brighton, gdzie też rozpoczął przygodę z muzyką.
BOXCUTTER

Barry Lynn to gitarzysta, basista i producent pochodzący z Płn. Irlandii. Od 2005 roku wydaje muzykę w labelach takich jak Hotflush, jego własnym labelu Kinnego Records praz Planet Mu (dla tej ostatniej wydał 6 albumów). Jest głównie znany z utworów oscylujących w stylistyce dubstepowej, którą tworzy właśnie pod pseudonimem Boxcutter. Oprócz tego wydaje muzykę firmując ją swoim nazwiskiem a rzadziej także jako The Host.

kIRk


Od ponad dekady kIRk konsekwentnie umacnia swoją pozycję w świecie undergroundu. Ich muzyka to fenomen na skalę nie tylko polską, ale i światową.

kIRk to zespół poszukujący nowych form wyrazu na styku muzyki elektronicznej oraz akustycznej. Grupę tworzy trzech muzyków: Paweł Bartnik (instrumenty elektroniczne), Olgierd Dokalski (trąbka) i Filip Kalinowski (gramofony).

Każdy z nich wyrastał na innych brzmieniach, zatem każdy podchodzi do dźwięku nieco inaczej. Płaszczyzną porozumienia jest dla nich improwizacja, która pozwala wyjść daleko poza ograniczenia gatunkowe. Tu prym wiedzie intuicja i umiejętność prowadzenia dialogu. Owocem jest muzyka pełna organicznej dramaturgii, nieskażona oczywistością.

lil IRONIES

LiLIronies to zupełnie nowe zjawisko na światowej scenie muzyki alternatywnej. Ich muzyka tozderzenie estetyki retro z współczesnymi dźwiękami – wszystko na płaszczyźnie muzycznej czerpiącej z wielu gatunków – od drum’n’bassu i trip-hopu poprzez avant-pop, aż do dokonań twórców
minimalizmu.

PTR1

Nieustannie poszukując nowych form wyrazu, producent, DJ i realizator dźwięku ptr1 od zawsze spędzał godziny starając się wycisnąć maksimum ze sprzętu i oprogramowania zgromadzonego w swoim domowym studiu. Rozpoczynając swą podróż od instrumentalnego hip-hopu, przez breakbeat, drum’n'bass i różne eksperymentalne formy, trafił wreszcie na obszar znajdujący się gdzieś pomiędzy dubstepem, dubową elektroniką, ambientem, UK garage oraz techno i eksploruje go do dziś.

ptr1 jest autorem bardzo dobrze przyjętej przez krytyków i miłośników tego typu brzmień epki zatytułowanej Above The Structures, wydanej w listopadzie 2010 r. przez Concrete Cut (Polska), jak również wielu remiksów dla takich artystów jak Inanna, Tom Encore, Substep Infrabass, Teielte, Krojc oraz Liquid Molly.

RUBBER DOTS

Rubber Dots to pomysł młodego duetu na nowoczesny i inteligentny electro–pop. Ich muzyka nie uznaje podziału na alternatywę i mainstream, nie boi się chwytliwych melodii i tanecznych rytmów. Ania Iwanek i Stefan Głowacki – trochę na przekór obecnym trendom – czerpią inspiracje raczej ze współczesnego electro i house'u. Nie muszą po raz kolejny obwieszczać powrotu lat osiemdziesiątych, vintage'owego brzmienia i kiczowatej stylistyki.

Koncerty Rubber Dots prowokują żywiołowe reakcje fanów. Powodem bez wątpienia jest zaangażowanie duetu w ich sceniczny performance.

THE NATURAL BORN CHILLERS

The Natural Born Chillers to eksplodujące połączenie rock’n’rolla z electro, mieszanką pulsującej elektroniki, mocnych gitar i perkusji. Czerpiąca ze zderzenia gatunków energetyczna muzyka łączy klimat granego na żywo koncertu z roztańczoną klubową imprezą. W czteroosobowym składzie istnieją od 2008 roku – zaczynali od grania dj’skich setów łączących ich własne utwory z remixami, dziś na koncertach grają wyłącznie własne kompozycje.

B Szczesny

Bartosz Szczęsny (b szczesny) swą tożsamość muzyczną wypracowywał przez lata eksperymentując z różnymi gatunkami muzycznymi. Pierwszy utwór podpisywany jako „b szczesny” pt. Adria powstał w 2008 roku. Przełom w stylistyce i wyraźny zwrot w kierunku brzmień kojarzonych bardziej z nowoczesnymi odmianami nowojorskiego disco następuje w roku 2009, wraz z publikacją remiksu utworu zespołu Kamp! - Cosmological. W trakcie koncertów korzysta z gitary basowej, syntezatora i kontrolerów midi.

ostatnia aktualizacja: 2012-04-26
Komentarze
Polityka Prywatności