
Prawie 250 osób zgromadziło się w Centrum Kongresowym Politechniki Wrocławskiej podczas pierwszej edycji konferencji „Młodzi na rynku pracy”. Wszystko po to, aby dowiedzieć się jak wygląda sytuacja młodych na rynku pracy, jak budować własną markę oraz jak znaleźć stabilne zatrudnienie w stolicy Dolnego Śląska.
Życie to nie Facebook. Praca sama nie zaprosi.
Jak
podał ostatnio GUS, bezrobocie na Dolnym Śląsku rośnie i nadal pozostaje
istotnym problemem społecznym. Dotyka ono szczególnie ludzi młodych, którzy
dopiero zaczynają poszukiwania wymarzonej pracy. Problemem jest często
nieświadomość i
nieumiejętność zaprezentowania potencjalnemu pracodawcy swoich atutów. Od tego,
jak kandydat pokaże się potencjalnemu pracodawcy, zależy rozwój jego kariery.
Studenci i absolwenci wyższych uczelni, ze względu na niewielkie doświadczenie zawodowe, często mają trudności ze znalezieniem pierwszej poważnej pracy. Rozwiązanie leży w zasięgu ręki, o czym można było się przekonać w Centrum Kongresowym PWr. Konferencja "Młodzi na rynku pracy" zapoczątkowała cykl wydarzeń i szkoleń dotyczących zagadnień związanych z zatrudnieniem. Jednocześnie wskazała pewien kierunek: jak zrobić pierwszy krok na początku drogi zawodowej.
Wrocław trzyma się mocno
Przybyłych
na konferencję gości przywitał prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów -
organizatora wydarzenia - Adam Łącki. Zwrócił uwagę na dynamiczny rozwój
Wrocławia, szczególnie widoczny w
sektorze
gospodarczo-finansowym.
Potwierdzeniem jego
słów było
wystąpienie Macieja Rojowskiego z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Omawiając strategię miasta jako miejsca przyjaznego biznesowi i absolwentom uczelni wyższych podkreślił, iż poziom bezrobocia w stolicy Dolnego Śląska jest niski. Wynosi on tu jedynie 5,6%, czyli o ponad połowę mniej w porównaniu do całości województwa. Jak się okazuje, Wrocław bardziej przyciąga młodych ludzi niż np. Warszawa, która jest dopiero trzecim miastem, do którego osoby stojące u progu kariery chcą się przeprowadzić w poszukiwaniu pracy. Analizując rynek rekrutacyjny województwa dolnośląskiego, mocną pozycję Wrocławia pod względem liczby ofert pracy potwierdził także Szymon Motławski (GazetaPraca.pl).
Inwestowanie w rozwój
Uczestnicy mogli również wysłuchać porad Szymona Sikorskiego z agencji Publicon, który odpowiedział na pytanie jak świadomie zarządzać swoją karierą.Ostatnie słowo należy do pracodawcy
Wystąpienie
Karola Wnukiewicza z Brand24 potwierdziło siłę mediów społecznościowych we
wspieraniu procesu rekrutacji. Okazało się bowiem, że w tym aspekcie specjalistyczne
serwisy tracą na znaczeniu na rzecz Facebooka. Ponad 450 postów dziennie, które
użytkownicy wrzucają na swoje "ściany", dotyczy zagadnień związanych
z zatrudnieniem. W sieci obecni są też pracodawcy, którzy aktywnie sprawdzają
informacje na temat potencjalnych pracowników.
KRD firmą wielu możliwości
Organizatorem konferencji był Krajowy Rejestr Długów, który zaprezentował się jako nowoczesny i stabilny pracodawca na dolnośląskim rynku. Podczas swoich prelekcji Dorota Kostecka i Łukasz Wrona z KRD przedstawili wartości, jakimi kieruje się to największe biuro informacji gospodarczej opowiedzieli również o możliwościach rozwoju, jakie przed swoimi pracownikami otwiera Krajowy Rejestr Długów.