Współpraca Wyższej Szkoły Handlowej z amerykańskimi uczelniami

Uczestniczki stażu z Wyższej Szkoły Handlowej
Strona www: handlowa.eu/

Dwa miesiące teoretycznych i praktycznych zajęć z zakresu organizacji i zarządzania megaimprezami oraz intensywnej nauki biznesowego języka angielskiego - tak w kilku słowach można streścić pobyt pracowników Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu w Stanach Zjednoczonych.

Już po raz drugi uczelnia zorganizowała wyjazd edukacyjny do USA dla swojej kadry dydaktyczno-naukowej. Wykładowcy uczestniczyli w szkoleniach prowadzonych przez American University - to jedna z najlepszych  niepublicznych placówek o profilu ekonomiczno-biznesowym w USA. Słynie m.in. z doradztwa biznesowego dla firm i organizacji.

"Celem naszego wyjazdu było poznanie nowych trendów w szkolnictwie wyższym, wzbogacenie autorskiego programu "Organizator megaimprez'' o doświadczenia amerykańskie, a także zdobycie umiejętności praktycznego  posługiwania  się językiem angielskim w biznesie."mówi dr Irena Tomys, Założyciel i Kanclerz Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu, która również wzięła udział w stażu."To był bardzo udany wyjazd. Mieliśmy okazję poznać wielu wybitnych ludzi ze świata nauki i biznesu, nawiązać interesujące i obiecujące kontakty, które z pewnością zaowocują bliższą współpracą."

Uczestniczki stażu edukacyjnego oprócz nabywania praktycznej wiedzy pisały też bloga, dzięki któremu o ich doświadczeniach mogli przeczytać pozostali pracownicy Uczelni, a także studenci. Program wyjazdu był bogaty w wiele wydarzeń, podczas których wykładowcy WSH mogli zdobyć fachową wiedzę na temat przygotowania znanych na całym świecie wydarzeń.

W najbardziej rozpoznawalnej sieci domów handlowych w USA - Macy's Store, mieli okazję spotkać się z organizatorami największej amerykańskiej parady z okazji Święta Dziękczynienia (Thanksgiving Parade), organizowanej od ponad osiemdziesięciu lat i przyciągającej do Nowego Jorku około 5 mln uczestników. Biorąc udział w meczu NBA w Verizon Center, które posiada 20 000 miejsc, a w ciągu roku odbywa się tam około 220 mega eventów, stażyści zdobywali informacje na temat organizacji imprezy sportowej. Będąc w siedzibie Stadionu Yankee na Bronksie rozmawiali o organizacji meczów i zarządzaniu stadionem. Czy wiedza zdobyta w USA zostanie wykorzystana w Polsce? "Pobyt w Stanach Zjednoczonych wzbogacił nasze doświadczenia. Podczas spotkania z radcą handlowym  w Ambasadzie RP  w Waszyngtonie zrodził się śmiały pomysł,  jak promować dolnośląskich przedsiębiorców w Ameryce. Chciałabym ten pomysł  zrealizować."mówi dr Irena Tomys.

Staż został zorganizowany w ramach projektu "Odpowiadamy na wyzwanie nowych rynków – innowacyjna edukacja menedżerska", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.



opublikowano: 2013-01-28
Komentarze
Polityka Prywatności