Trwa rekrutacja na studia podyplomowe organizowane w ramach projektu "Zarządzanie projektem badawczym i komercjalizacja wyników badań". Dzięki pozyskaniu środków z Europejskiego Funduszu Społecznego ponad 400 pracowników instytucji naukowych ma szansę zdobyć kwalifikacje umożliwiające skuteczne opracowywanie i sprawne zarządzanie projektami badawczymi oraz komercyjne wykorzystanie ich rezultatów. Wśród uczelni objętych programem znajduje się Politechnika Wrocławska.
Jednak w projekt zaangażowane są także inne polskie szkoły wyższe, a także Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej oraz instytucja promująca tematykę zarządzania projektami i oferująca najbardziej rozpoznawalne certyfikaty w tym zakresie - Stowarzyszenie Project Management Polska.
Jak wyjaśnia Król, unikatowość nowych studiów (na tle oferty edukacyjnej z zakresu zarządzania projektami badawczymi) wynika z jednolitego programu realizowanego przez wszystkich partnerów z terenu całego kraju oraz ze ścisłej współpracy z najlepszymi specjalistami oraz instytucjami prowadzącymi działalność badawczo-rozwojową w Polsce i w Europie.
Częścią programu nauczania będą wizyty słuchaczy w instytucjach proinnowacyjnych (parkach technologicznych, klastrach, firmach prowadzących działalność badawczo-rozwojową), gdzie zapoznają się oni ze specyfiką funkcjonowania tych organizacji i wezmą udział w panelach dyskusyjnych z udziałem zaproszonych przedstawicieli świata nauki i przedsiębiorstw.
Studia zakończą się egzaminem certyfikacyjnym IPMA-Level D: Certified Project Management Associate, przeprowadzonym według międzynarodowej metodologii International Project Management Association. Certyfikat IPMA potwierdza posiadane przez kandydata kompetencje w dziedzinie zarządzania projektami.
"Punktem wyjścia do uruchomienia studiów podyplomowych
z zakresu
zarządzania projektem badawczym stało się poszukiwanie sposobów
rozwiązania problemów polskiej nauki, związanych
z niewielką liczbą
pracowników jednostek naukowych, potrafiących zarządzać projektami
badawczymi, oraz ich niedostatecznymi umiejętnościami w zakresie
komercjalizacji badań - wyjaśnia Adrian Król. - W specyficznym sektorze
B+R, opartym w ogromnym stopniu na innowacyjności, kształcenie
ustawiczne musi być traktowane priorytetowo. Połączenie doświadczenia
zawodowego
z wykształceniem uzyskanym dzięki spotkaniom z najlepszymi
europejskimi specjalistami gwarantuje absolwentom nabycie umiejętności
niezbędnych do planowania i realizacji projektów badawczych".