3 czerwca, dokładnie o godzinie 9:00, w Magnolii Park we Wrocławiu pojawi się kubik świetlny, reagujący różnymi kolorami na myśli badanych osób. Będzie to drugi etap kampanii promocyjnej „Kolorowa Polska” realizowanej dla firmy Dekoral Fashion.
W Magnolii Park pojawi się duża instalacja świetlna o wymiarach 3x3x3 m (45 m2 powierzchni świecącej). Jest ona głównym elementem drugiego etapu akcji badawczej "Kolorowa Polska", która ma na celu poznanie preferencji kolorystycznych Polaków. Kubik skonstruowany jest tak, że reaguje na myśli osób, które są podłączone pod encefalograf, odczytujący myśli i uczucia badanych na podstawie fal EEG mózgu.
Osoby, które zainteresowane są udziałem w badaniu mogą usiąść na fotelu gdzie zostaną podłączone pod urządzenie, które rozpoznaje emocje na podstawie pomiaru aktywności mózgu. W badaniu można wyróżnić dwa skrajne stany medytacji oraz ekscytacji. Pomiędzy nimi wyszczególniono 11 stanów pośrednich. Do każdego z nich przypisany jest kolor z palety fashion collection marki Dekoral Fashion. Badanie trwa 30 sekund, następnie wynik zostanie zliczony według opracowanego przez agencję Biuro Podróży Reklamy algorytmu. Po badaniu określony zostanie uśredniony wynik, najlepiej oddający stan badanej osoby. W trakcie pomiaru kubik będzie świecił kolorami, które odpowiadają różnym stanom osób badanych. W sumie możliwe będzie zaobserwowanie 11 różnych kolorów. Podczas badania aktualizowana będzie infografika, która przedstawiać będzie portret emocjonalny badanych osób. Dane z badań zostaną włączone do wszystkich wyników zbieranych w akcji badawczej "Kolorowa Polska".
Oprócz wspomnianej instalacji, osoby które odwiedzą stoisko będą mogły zagrać w grę elektroniczną. Polega ona na zapamiętaniu w ciągu 20 sekund kolorów z palety fashion collection Dekoral Fashion, które wyświetlają się na ekranie telewizora, lub tabletu. Następnie, w ciągu kolejnych 60 sekund użytkownik musi się postarać uzyskać jak największą liczbę poprawnych połączeń kolorów i ich nazw. Najlepszy z zawodników wygra iPhone 5C. Udział w badaniu i zawodach jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich osób, które w dniach 3-9 czerwca pojawią się w Magnolii Park we Wrocławiu.
"Kolorowa Polska" to ogólnopolska akcja badawcza, która ma pomoc poznać preferencje kolorystyczne Polaków. Marka Dekoral Fashion bada upodobania kolorystyczne w kontekście ich miejsca zamieszkania, płci, wieku oraz skojarzeń.
Na początku maja odbył się drugi etap akcji, który obejmował działania ambientowe w Warszawie ( Dworzec Warszawa Centralna 8-14 maja). Kolejny odbędzie się we Wrocławiu (Magnolia Park 3-9 czerwca).