26 maja w Centrum Kongresowym Hali Stulecia we Wrocławiu podczas „Dolnośląskiego Forum Organizacji Pozarządowych i Aktywności Społecznej 2013” odbędzie się premiera Pokazu społecznej Super Mocy, czyli prawdziwa uczta audiowizualna zogniskowana wokół wąskiego tematu: kampanii społecznych emitowanych w Polsce, które dotyczą i angażują WSZYSTKICH.
„Pokaz społecznej Super Mocy” jest częścią projektu o tej samej nazwie, realizowanego przez Fundację Wspierania Organizacji Pozarządowych „Umbrella”, współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Zakłada promocję aktywności społecznej poprzez przeglądy kampanii społecznych oraz nową odsłonę portalu www.sektor3.wroclaw.pl.
- Naszym celem jest promocja liderów, organizacji oraz innych podmiotów generujących aktywność społeczną w regionie, a także prezentacja dobrych przykładów-inspiracji, które zyskały popularność i uznanie w promowaniu idei, zmianie postaw i przekonań społecznych w skali ogólnopolskiej – mówi Katarzyna Demitrewicz, koordynator projektu.
Oprócz samych spotów reklamowych w czasie Przeglądu zaprezentowany zostanie szereg działań realizowanych w ramach kampanii, co pozwoli zrozumieć proces/mechanizm zmiany postaw społecznych. – Spośród ponad 200 kampanii publikowanych w mediach od początku 2012 roku do kwietnia bieżącego roku wybraliśmy 47 najciekawszych i najbardziej inspirujących! W czasie Pokazu wyemitowane zostaną jednak tylko te, o których szczególnie chcielibyśmy porozmawiać z zaproszonymi gośćmi i ekspertami. – mówi Sylwia Politowska, autorka scenariusza przeglądu. – Pozostałe kampanie, które swoją formą i wartością niczym nie ustępują emitowanym, będziemy prezentować i promować na portalu www.sektor3.wroclaw.pl oraz fanpage`u Centrum SEKTOR3: www.facebook.com/CentrumSektor3 – dodaje.
Dlaczego akurat te a nie inne komunikaty? Czy to nasze
polskie problemy? Które z postaw społecznych promujemy, a które chcemy
zmieniać? Jaki przekaz faktycznie przyczynia się do kształtowania naszych
przekonań? Odpowiedź na te i inne pytania pojawi się w czasie moderowanych
paneli dyskusyjnych - Gwarantujemy możliwość dyskusji z ekspertami
i gośćmi specjalnymi – również twórcami wybranych kampanii! –
mówi Katarzyna Demitrewicz - A dla zainteresowanych: paczka do multiplikacji w regionie –
dystrybuowane bezpłatnie materiały video z przeglądem kampanii. Emitujemy we
Wrocławiu, rozpowszechniamy na Dolnym Śląsku, a ostatecznie udostępniamy
informacje i materiały
w taki sposób, by każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez
siebie wybranym. – dodaje.
Wstęp na wszystkie emisje przeglądu będzie bezpłatny. Również paczka do multiplikacji w regionie będzie przekazywana podmiotom zainteresowanym emisją przeglądu w swoim mieście CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE.
Podczas każdej emisji przeglądu publiczność odda swój głos na „Kampanię ze społeczną Super Mocą”, wyróżnienie, które zostanie przekazane organizatorowi kampanii.
Partnerzy Przeglądu: Hala Stulecia, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Kino Nowe Horyzonty.
Patroni medialni: TVP Wrocław, Radio Wrocław, Gazeta Wrocławska, Słowo Wrocławian, iTVwro, a także portal kampaniespoleczne.pl
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie projektu: www.sektor3.wroclaw.pl.