28 września 2011 (środa)
Taniec, performance, ruch w ramach Interdyscyplinary Fringe Festival
"Exercises for a hero" to solo-performance. Solo ponieważ bohater, superbohater to solista – jednostka, która staje naprzeciw, a lepiej ujmując przed tłumem. Mój hero chce wygrywać.
Mój Hero płacze jak każdy człowiek. Mój Hero być może wcale nie jest zwycięzca, wręcz przeciwnie.
Płacz czy performance płaczu traktowany jako stan fizyczny jest podstawową forma zaangażowania performera w tej pracy. Płacz jest kanwą, na której budowane są pozostałe działania, sytuacje, obrazy. Płacz trwający prawie przez cały czas performancu stanowi jego element stały będący zarazem specyficzna formą performatywności.
Równolegle do kontynuującego się płaczu na scenie pojawiają się obrazy i ich fragmenty odnoszące się do wizerunków Hero. Skąd one pochodzą? hero – pop – nonsens – absurd - skojarzenie
Hero przechodzi przez te obrazy, akty. W ich absolutna niezbędność wierzy on prawie ideologicznie, jak to bohater. Nie ma tu wskazania kim jest bohater. To pop-rytuał, podróż otwarta dla widowni.
Magdalena Ptasznik - performer i choreograf, absolwentka choreografii w School for New Dance Development w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Zaczynała tańczyć i uczestniczyć w pierwszych projektach w Warszawie studiując u Anny Godowskiej i biorąc udział w licznych warsztatach. W 2007 ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Wraz z Marzeną Krzemińską współtworzy kolaborację artystyczną Two Beautiful Polish Artists w ramach której pracuje obecnie nad nowym spektaklem. Do najważniejszych swoich nauczycieli zalicza Deborah Hay i La Ribot. W latach 2010, 2011 odbyła staże choreograficzne z Meg Stuart i La Ribot. Stypendystka programu DanceWEB 2011 odbywającego się w ramach festiwalu Impulstanz w Wiedniu. Solo ,,exercises for a hero” prezentowała w Holandii, Portugali i w Polsce.
,,Billions”
Wykonanie: Fernando Belfiore
Muzyka Tian Rotteveld
Mentorzy: Igor Dobricic, Rose Akras
Struktura tego obrazu to min: linie, fragmentacja, napięcie, ostrość, zwinność, szybkie tempo, eksplozja, pauza, wszystkie te elementy budują podstawy dla platformy wyobraźni.
Twórca zastanawia się w swojej choreografii nad pojęciem ludzkości. Co definiuje człowieka człowiekiem? A co nieludzkiego jest w człowieku?
Fernando Belfiore - brazylijski choreograf i performer. Studiował w EAD
(Drama Arts School ) w Sao Paulo. Aktualnie ukończył studia w School for New Dance Development w Amsterdamie. Jest nauczycielem kontakt improwizacji. Był zaangażowany w projekty z Deborah Hay, Ivaną Muller, Meg Stuart, Yoshito Ohno.
Prezentował swoje prace w Norwegii, Włoszech, Brazylii i Holandii. Do ważniejszych osiągnięć zalicza swój udział w znanym spektaklu Jeremy Wade ,, Peaches does herself”. Przedstawienie grane jest z dużym powodzeniem na scenie HAU1 w Berlinie.
Fernardo Belfiore w swoich choreografiach zadaje pytania dotyczące struktury władzy, organizacji czasu i przestrzeni, relacji człowiek – maszyna, zgłębia znaczenie takich pojęć jak: rozrywka, przemysł, społeczeństwo.
Data: 28.09.2011
Godz: 19.00
Miejsce:
Centrum Sztuki Impart
ul. Mazowiecka 17
50-412 Wrocław
ostatnia zmiana: 2011-09-25