13 marca 2010 (sobota), godz. 19:00
Marysia Stokłosa – „Prawa półkula”
Projekt zainicjowany przez Marysię Stokłosę powstał we współpracy z wieloma znakomitymi artystami. „Prawa półkula” odsyła do tej części naszego mózgu, która potocznie kojarzy się z emocjami i irracjonalnymi czy intuicyjnymi zachowaniami.
Tytuł spektaklu wskazuje jednak bardziej punkt wyjścia do pracy artystycznej, a nie cel czy temat. Stokłosa poszukuje ruchu
w obszarach przypisywanych prawej części mózgu, takich jak orientacja w przestrzeni, myślenie obrazowe oraz wrażliwość muzyczna. Neurologiczne rozważania stanowią jedynie pretekst do odkrycia fizycznego odpowiednika tego, co niezrozumiałe, nielogiczne i niewerbalne.
Marysia Stokłosa – ukończyła wydział choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w amsterdamskiej Hogeschool voor de Kunsten. Taniec współczesny studiowała w London Contemporary Dance School at The Place w Londynie. Jej dorobek twórczy
to między innymi: „Let’s Dance Chopin” – Inauguracja XX Łódzkich Spotkań Baletowych, we współpracy z kompozytorem Januszem Stokłosą oraz Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej. Solo „Vacuum” (premiera w Melkweg Theater, Amsterdam; premiera polska – Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Festiwal Temps d’Image, Warszawa, prezentowane m.in. również na Polskiej Platformie Tańca w Poznaniu); „Spotkanie1” – performens wideo stworzony we współpracy z artystką wizualną Julią Staniszewską i wymieniony przez magazyn Ballet Tanz jako ważna produkcja roku 2007 (CSW, Temps d’Image); „Burdąg” – film tańca (Przegląd sztuki Nova Polska w Lille, Polska Platforma Taniec.pl na Festiwalu Ciało/Umysł, Galeria Szu Szu w Warszawie).
Aleksandra Borys - po ukończeniu Szkoły Baletowej w Łodzi, dostała jedną z głównych ról w spektaklu "Opentaniec". Wzięła również udział w kilku projektach tanecznych Teatru Kierunek przy Śląskim Teatrze Tańca. Następnie studiowała techniki tańca współczesnego w Codarts - Rotterdam Dance Academy, gdzie współpracowała z wieloma choreografami z całego świata m.in. Edan Gorlicky (Izrael), Nannine Lenning (Holandia), Ivan Schauvliege (Belgia), Eugenia Demeglio (Włochy), Aleksandra Maciejewska (Polska). Brała również udział w programie rezydencjalnym Art Stations Foundation wraz z Konradem Szymańskim tworząc "Solo.06".
Hana Lee Erdman – studiowała historię sztuki oraz taniec w UCLA w Kalifornii. Występowała w San Francisco i w Europie. Pracowała z Sarą Shelton Mann, Jessem Curtissem, Smith/Wymore productions oraz Half Machine. Współpracuje z Kirą Kirsch występując i prowadząc badania nad ruchem. Od niedawna mieszka w Berlinie.
Joanna Leśnierowska – krytyk tańca, kurator, dramaturg, wykładowca UAM, autorka kilkudziesięciu tekstów o tańcu publikowanych w Polsce i za granicą; autorka rozdziału o teatrze tańca w wielokrotnie wznawianym „Słowniku wiedzy o teatrze” (Wyd. Park, Bielsko-Biała). Od 2004 roku kurator tańca w poznańskim Starym Browarze, gdzie stworzyła pierwszy w Polsce regularny, całoroczny cykl prezentacji i produkcji tańca współczesnego. Od 2003 roku współprowadzi zespół, a od 2004 r. także stowarzyszenie, Towarzystwo Gimnastyczne, które obok produkowania spektakli prowadzi intensywną działalność i jest polskim partnerem prestiżowej europejskiej organizacji DanceWeb.
Weronika Pelczyńska – urodzona 1985 r. w Warszawie, absolwentka Salzburg Experimental Academy of Dance w Austrii, inżynier Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Z zespołem Bodhi Project występowała w Austrii, Niemczech, Włoszech i Polsce, współpracując między innymi z: M. Kejzarem, J. Nelsonem, V. Justice, R. Hayden, E. Braun, T. Williamsem i S. Sandronim. Doświadczenie sceniczne zdobywała przez ponad trzy lata w Teatrze Studio Buffo oraz w produkcjach Teatru Tańca Mufmi w choreografii A. Piotrowskiej. W 2003 roku zdobyła złoty medal Mistrzostw Europy w disco dance formations z zespołem Volt. Ma również doświadczenie aktorskie związane z udziałem w kilku produkcjach telewizyjnych.
Halina Chmielarz – w 1992 r. ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Filmową Telewizyjną i Teatralną w Łodzi – Wydział Aktorski (pod opieką Jana Machulskiego). Pracowała jednocześnie w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze Polskim w Poznaniu i Teatrze Rozmaitości w Warszawie, gdzie pod dyrekcją Piotra Cieplaka zagrała Miłosierną w słynnym spektaklu „Historia o Miłosiernej, czyli testament psa”. Od lat współpracuje także z teatrami eksperymentalnymi: Teatrem Cinema z Michałowic, Teatrem Derevo z Sankt Petersburga, Teatrem Trust z Delhi, a od 1993 roku Teatrem Ósmego Dnia w Poznaniu. W 1998 roku współtworzyła niezależną grupę teatralną Teatr „Centymetr nad Ziemią”. Od roku 2001 realizuje również projekty autorskie między innymi: „Twórczość – wspólne przestrzenie”. Pracuje również jako pedagog, prowadząc warsztaty „Świadomość ciała – techniki treningu aktorskiego”.
bilety: 20 / 25 zł
Miejsce: Centrum sztuki Impart
Ul. Mazowiecka 17, Wrocław 50-412
ostatnia zmiana: 2010-03-08