The Robocop Kraus to piątka Niemców, grających taneczny post-punk-rock z domieszką elektroniki. W tym roku (21 lutego) wydali swoją czwartą płytę "They Think They Are the Robocop Kraus" dla wytwórni Epitaph. Fakty są równie nieprawdopodobne jak sama nazwa. W 1998 roku, w momencie formowania się zespołu, chyba nikt nie sądził, że po kilku latach grupa będzie nagrywała swój nowy album w Sztokholmie z Pelle Gunerfeldt’em, producentem The Hives.
Zespół poprzez charakterystyczny mix „zadzierających nosa” tekstów, pompatycznych melodii, kanciastego funku i pop punku zyskał rzesze fanów w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Anglii, czy w rodzinnych Niemczech. Czy ktoś mógł przewidzieć, że uda im się osiągnąć międzynarodowy sukces. Chyba, nie. Po prostu, takie jest życie. Szczegóły jak to się stało poniżej.
HISTORIA:
Grupa powstała w 1998 roku w Norynberdze, a w jej skład weszli: Thomasa Lang, Matthias Wendl, Johannes Uschalt i Roman Maul. Ten ostatni po odejściu został zastąpiony przez Tobiasa Helmlinger’a (bass) i Markusa Stecker’s (organy). Pierwsza płyta nagrana wspólnie z niemieckim zespołem The Cherryville, ukazała się nakładem nowo powstałej wytwórni Swing Deluxe Records, założonej przez Uschalt’a i Lang’a.
Pierwszy pełnometrażowy album, ukazał się zaraz po zakończeniu pierwszej niemieckiej trasy zespołu (z udziałem Colegne’s Yage). „Inferno Nihilistique 2000” to album mówiący o nieuchronnym końcu świata, bardzo pozytywnie odebrany przez europejską krytykę i publiczność, co dało się też zauważyć w trakcie rozległej trasy koncertowej w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Kawałek „Poor Soul Relax”, który ukazał się na składance wytwórni Swing Records – „Achtung Autobahn” i do którego został nakręcony teledysk, emitowany we wpływowym kanale muzycznym VIVA 2, umocnił tylko reputację zespołu.
Robocop Kraus nie spoczęli jednak na laurach i w 2001 roku wydali drugi album „Tiger” tym razem wydany w czeskim Day After Records. Była to ich pierwsza światowa płyta, która zaowocowała trasą koncertową po Europie. Odwiedzili m.in.: Niemcy, Francję, Holandię, Polskę, Czechy, Anglię i Irlandię.
Rok później wydali podwójną płytę ”As Long As We Dance We Are Not Dead” z nie publikowanymi dotąd materiałami z pierwszego albumu. Grupa kontynuowała trasę koncertową nie tylko po Niemczech, gdzie koncertowali wraz z New Yorkers New The World Inferno Friendship Society, ale też w Stanach Zjednoczonych, a w listopadzie 2002 roku odwiedzili Japonię.
W 2003 roku zespół „podniósł stawkę” nagrywając „Living with Other People” w wytwórni L’Age D’or. Utwór „ Fake Boys” wywołał wielką ekscytację, podbijając trudny do zdobycia angielski rynek muzyczny. The NME określił ten kawałek niemieckiego bandu jako „inspirujący, pełen pomysłów post-punk”, a utwór Fashion jako „naprawdę świetny singiel”. Zespół od tego czasu, niezaprzeczalnie cieszy się przychylnym nastawieniem, jako czołowy przedstawiciel niemieckiego indie rocka. The Robocop Kraus stał się uczestnikiem międzynarodowej sceny muzycznej.
12 maja - Wrocław, Firlej
Źródło: independent.pl